Vi oppdaget at du er på en mobil enhet.
Vår garasjebygger gir best opplevelse på desktop eller nettbrett.

Ta meg til grasasjebygger
Få tilbud på garasje
Inspirasjon / tips

Hva lurer kundene våre på nå?

Hva lurer kundene våre på nå?

Kundesenteret vårt svarer på de aller fleste spørsmål. Med bred kompetanse og lang erfaring gir de kundene svar på det de lurer på, ved første henvendelse.

Noen spørsmål er avhengig av sesong, mens andre spørsmål er direkte tilknyttet til hvordan vår markedssituasjon er i dag. Det er tre ting som er gjengangene på spørsmål nå på vårparten i 2023. Disse tre er service på garasjeporten, priser på forskjellige garasjer og kunder som trenger ny fjernkontroll til porten.

Service på garasjeporten

– Jeg opplever at folk kanskje er usikre på alt som har med port å gjøre, og tenker derfor at det er greit med fagfolk som tar seg av bevegelige deler, fjernkontroller og vaiere, sier Caroline Grønvik Gullhav.

– Jeg tror også folk er mer bevisste på å ta vare på det de har nå, som et resultat av hva som har skjedd i markedet det siste året. Kundene har blitt mer prisbevisste enn tidligere og jeg tror det er derfor de i større grad ønsker å vedlikeholde det de har eller skifte ut det de må for at bygget skal fungere. Vi får flere henvendelser fra kunder som ønsker å bytte ut den gamle porten sin, legger Rolf Jensen til.

Få tips til vedlikehold Les mer om utskiftning av garasjeport

– Vi ønsker jo at garasjene som blir solgt skal vare så lenge som mulig, da er det også viktig å vedlikeholde alle delene. Det veldig fornuftig å koble opp fagfolk på en service på garasjeporten. Vi anbefaler derfor kundene våre å sjekke ut serviceavtalen vi tilbyr. Det er jo en veldig god investering hvis man vil ta vare på garasjen sin, sier Caroline.

Bestill service eller rehabilitering

Pris på ulike garasjer
– Kundene som ringer inn er nysgjerrige på hva en garasje de ser for seg koster. Andre er på «vindu-titting» og ikke helt klare for å snakke med en av kundeveilederne våre. Hvis de ringer inn til oss har de mulighet til å stille uforpliktende spørsmål om alt fra garasjemodeller til pris, uten at de føler de har «bundet» seg opp til noe. Det er selvfølgelig lov til å være nysgjerrig, sier Caroline.

 

– Vi får også en del spørsmål der kundene lurer på ulike løsninger vi kan tilby. Det er dessverre en del som tror vi kun kan levere de målene som står på bildene, men blir positivt overasket når jeg forklarer flere muligheter vi kan tilby, smiler Caroline.

Sjekk ut tilpasningsmulighetene

Trenger bekreftelser på at de har valgt riktig
– Hvis man er så uheldig å miste fjernkontrollen til garasjeporten eller om den skulle bli ødelagt, kan man bestille ny i nettbutikken. Noen kunder er usikre på om de har funnet riktig fjernkontroll til sin garasjeport, selv om de ofte har funnet ut av det selv, ønsker de en bekreftelse på at det er riktig, før de endelig bestiller, sier Caroline.

 

Mer informasjon om funkisgarasjer
– Det er flere kunder som har spørsmål rundt vår nye funkisgarasje Balder, så her må nok også vi bli flinkere til å dele mer informasjon om den. Kundene lurer på hva slags snølast garasjen tåler, om taket må skuffes eller om den er designet med takstoler som tåler mye snølast. Vi får også spørsmål om det kan monteres solceller på taket og om man kan blande stående og liggende kledning på samme bygg, sier Rolf Jensen.

Les mer om Balder Les intervju med produktutvikler