Vi oppdaget at du er på en mobil enhet.
Vår garasjebygger gir best opplevelse på desktop eller nettbrett.

Ta meg til grasasjebygger
Få tilbud på garasje

– Slik skal en garasje se ut, smiler Tom Østli, som har fått garasjen han har ønsket seg.

OBS: Alle våre garasjer blir levert som uisolerte råbygg, vi leverer ikke garasjer beregnet til boareal. I våre kundehistorier har kunden på eget ansvar gjort tiltak i etterkant av vår leveranse.

 

Tom Østli har lenge hatt en betydelig interesse for biler. Mye av fritiden går med til bil og ikke minst stell av bil. Drømmen har lenge vært en garasje som gjør at han har et sted hvor bilinteressen kan få fritt utløp.
Han ønsket å anlegge en ny garasje i tilknytning til huset.

Ønsket garasje med god plass

– Jeg har en carport, men har ikke vært fornøyd med kun å ha denne. Jeg ønsket å ha en garasje med god plass hvor jeg kan drive med bilpleie og hvor garasjen kan være en møteplass også for kamerater og andre som har bildilla på samme måten som meg selv, forklarer han.

Han undersøkte først om det var mulig å bygge på huset med en 50 kvadratmeter stor garasje. Men det viste seg å være vanskelig få løst på en praktisk god måte.
– Jeg hadde tegnet en garasje under terrassen, men valgte å legge de planene på hylla, sier han.
Han begynte i stedet å undersøke om det var mulig å få reist en ferdigbygget garasje. Flere leverandører ble kontaktet, og han valgte til slutt å gå for modellen Groos, gjennom Igland Garasjen.

Se våre garasjemodeller

Et smart trekk

– Det viste seg å være et smart trekk, sier han. I stedet for at han selv skulle stå for byggingen, kunne Igland Garasjen stille med snekker og de andre håndverkerne som skulle til for at garasjen kunne bli bygget.
– Dermed sparte jeg betydelig med tid og ikke minst penger sammenlignet med om jeg skulle ha stått for hele prosessen og byggingen selv, sier han.
Garasjen ble bygget raskt og effektivt. Da garasjen var på plass, startet egenarbeidet med å innrede garasjen i tråd med de ønskene han hadde.

Anla 200 meter med strømkabler!

– Jeg har isolert garasjen. Det er blitt strukket 200 meter med strømkabler. Jeg har 35 punktuttak for strøm. Jeg har lagt LED-lys ute og inne, med 29 LED-spotter i taket og 12 doble lysstoffrør med LED-lys. På veggene har jeg panel, hvor panelbordene er montert ved bruk av skjulte skruer. Innvendig er garasjen blitt beiset. Deretter brukte jeg en fille til å fjerne litt av beisen og har dermed fått frem de fine årringene i trevirket. Det er blitt stilig, humrer han.

Taket er blitt gipset. Muren mellom gulv og vegg var ifølge Tom ikke pen. Han valgte derfor å montere små sorte og hvite fliser i 10×10 centimeter i skjøten.
– Dermed ser skjøten ut som et racingflagg. Såpass måtte det jo være, sier han.

Imøtekommende og løsningsorientert

– Garasjen er på 49,6 kvadratmeter. Jeg valgte et standardsett fra Igland Garasjen, med valmet tak, stor kjøreport, tre vinduer og en dør. I tillegg til å være en svært prisgunstig løsning, gikk det raskt og effektivt å få bygget garasjen. De andre leverandørene jeg var i kontakt med, hadde alle dyrere løsninger enn det Igland Garasjen kunne tilby. Jeg ble først klar over alt det Igland Garasjen kunne tilby, da jeg besøkte hjemmesiden, www.garasjer.no. Jeg ringte dem og selgeren var imøtekommende og veldig løsningsorientert. Summen av alt dette gjorde at jeg valgte Igland Garasjen, sier Tom Østli.

Sjelden høy standard

Det sier sitt om Toms bilinteresse at de to bilene som står på tomten, holder en sjelden høy og flott standard. En Mercedes-Benz 1991-modell og en 2011-modell skinner om kapp med solen.

Ettermiddagene bruker han til å skulle vaske og polere biler. Lite blir overlatt til tilfeldighetene når han går i gang.

– Bilen blir vasket GRUNDIG. Skjermer og paneler blir tatt bort slik at jeg kommer til der mye skitt og fukt kan legge seg. Der det er nødvendig, bruker jeg q-tips og andre små redskaper for å få det hele rent. Lakken blir renset, og deretter polert med maskiner. Riper og swirls fordufter og bilene glinser bedre enn de gjorde da de var nye. På det meste kan jeg bruke så mye som opp mot 30 og 40 timer på å få en bil gullende ren, forklarer han.

Tom Østli er en av mange som er SVÆRT interessert i bil og ikke minst å ha en bil som skiller seg ut.

– Vi er flere tusen her hjemme som har den samme interessen. Vi som peeler biler har vår egen nettside og Facebookside med navn Detailer Club Norway.

Ønsker du tilbud på din drømmegarasje garasje – trykk her