Rekkeprosjekt på 208 garasjerom
Prosjektet inneholdt totalt 24 garasjebygg fordelt på 6 delområder. Igland Garasjen var totalentreprenør og hadde derfor med seg underentreprenører på grunn- og betongarbeider, garasjemontering, elektroinstallasjon og malingsarbeider. Kunden valgte å få garasjene ferdig malt, noe mange kunder nå foretrekker.
Kjørearealer og internveier ble skiftet og reasfaltert. Det ble også etablert ny overvannshåndtering med nye kummer på områdene.
De nye garasjebyggene fikk bredere innkjøring enn de som stod der tidligere, og i alle garasjerommene ble det montert et loftsrom for ekstra lagringsplass.
Garasjebyggene er plassert på best mulig måte på de tilgjengelige områdene, samt tilpasset terreng.
Status på prosjektet – ferdigstilt
Rekkeprosjektet på Ellingsrudjordet ble ferdigstilt i august 2023.
– Når det kommer til Munkebekken ble de siste ladeboksene koblet opp i løpet av oktober 2023. I tillegg ble internveier masseutskiftet og området asfaltert. Rekkeprosjektet på Munkebekken ble ferdigstilt i november 2023, sier prosjektleder Rune Løvendahl.
Bilder tatt i september
Bilder tatt i august
Bilder tatt i juli
Bilder tatt i juni
Bilder tatt i mai
Bilder tatt i april
Bilder tatt i februar – med oversikt over prosjektets områder:
Bilder tatt i januar:
Rekkegarasje med ladebokser
Det monteres ladeboks i hvert garasjerom, som gjør at strømbehovet øker. Våre elektrikere har tett dialog med nettselskapet for å tilrettelegge garasjeeiernes behov med tanke på justering av strømkapasiteten.
Igland Garasjen leverer både enkle og doble garasjebygg til dette prosjektet for å imøtekomme kundenes parkeringsbehov.
– Kombinasjonen av enkle og doble garasjebygg gjør at vi i større grad klarer å utnytte garasjeområdene vi bygger på, sier Rune som er vår prosjektleder på dette prosjektet.
Rune Løvendahl er Igland Garasjens prosjektleder.
Komplett brannprosjektering er utført, og der det er nødvendig leveres garasjene med en branncellebegrensende vegg på hver tredje skillevegg. Dette er en vegg som går fra gulvet og helt opp til taket.
– Garasjebyggets plassering utgjør om vi må tenke på brannsikring. De garasjerommene som er plassert innenfor det vi på fagspråket kaller “flammesonen”, som er nærmere enn åtte meter fra bolig, må brannsikres på overnevnt måte, legger Rune til.
Steder der garasjen blir plassert inn i terrenget, tilpasses muren etter terreng. I dette prosjektet leveres bakveggen med vedlikeholdsfrie fasadeplater. Ikke bare er det en solid fibersementplate, men er også utrolig praktisk for kunde med tanke på vedlikehold frem i tid.
Har du noen spørsmål om rekkegarasje?
Ta kontakt med Trond Sveberg eller Reidar Dovland.