Vi oppdaget at du er på en mobil enhet.
Vår garasjebygger gir best opplevelse på desktop eller nettbrett.

Ta meg til grasasjebygger
Få tilbud på garasje
Informasjon / nyheter

Kundesenter med kompetanse i første ledd

Kompetanse i første ledd

På nyåret opprettet vi i Igland Garasjen et kundesenter. Grunnen til det var ganske enkel: kundene får raskere svar.

Kundesenteret vårt består av Rolf Jensen og Caroline Grønvik Gullhav. Rolf har jobbet i Igland Garasjen i 12 år og Caroline har jobbet her i 13 år. Det har ikke blitt ansatt nye kollegaer for å dekke opp stillingene som sitter på kundesenteret, noe som har vært et bevisst valg.

– Vi har funnet kollegaer som har mye erfaring og kompetanse på garasje til å besvare spørsmål. Vi tror at vi på denne måten sparer kunden for ventetid og reduserer antall ganger vi må sette telefonen videre i systemet, sier Signe Kalvehagen Gusdal, markedsansvarlig i Igland Garasjen.

Lurer du på noe? Rolf og Caroline er klare for å hjelpe deg!

Stiller uforpliktende spørsmål

– Ved å åpne et kundesenter har kundene anledning til å stille uforpliktende spørsmål uten at de føler at de har «bundet» seg opp til noe. Løsningen er et lavterskeltilbud for garasjerelaterte spørsmål. I tillegg tror jeg våre kunder setter pris på å få svar på det de lurer på ved første kontaktpunkt med oss, sier kundesentermedarbeider Rolf Jensen.

 

Besvarer mer enn telefonen
Ved å opprette et kundesenter setter vi noen med bred garasjekompetanse og lang erfaring i førstelinje. Det betyr at våre kundesentermedarbeidere som håndterer både telefonsamtaler, innkomne mail og chat på garasjer.no gir kundene svar på det de lurer på der og da. Eventuelt, hvis det er behov for det, finner de informasjonen kundene trenger og gir på bakgrunn av det raske tilbakemeldinger til kunden. Ved at kundesenteret tar mange innkomne henvendelser, frigjør også tiden til andre medarbeidere slik at de kan få ut tilbud, tegninger og håndtering av eksisterende kunder raskere.

 

Økende antall chatforespørsler

– Vi er tilgjengelige på telefon, chat, messenger og mail, og ser på bakgrunn av det en trend på økning av forespørsler på chat. Kunder har her ofte noen raske spørsmål hvor behovet for en telefonsamtale eventuelt skjer ved neste kontaktpunkt. En dialog via chat er ofte nok for kunden for å få svar på det de lurer på, sier Caroline Grønvik Gullhav.

 

– Jeg tror også kundene i økende grad stiller spørsmål på chat samtidig som de gjør noe annet. Så i stedet for å bruke tid på å snakke i telefonen i for eksempel arbeidstiden, kan de chatte gjennom messenger tilkoblet vår facebookside eller på garasjer.no samtidig som de er på jobb. Det kan jo være en fordel for mange, legger Rolf Jensen til.

 

Lurer du på noe?

Ta kontakt med våre kundeveiledere Rolf og Caroline på telefon 37 25 70 70 mellom 08.00-15.30