Vi oppdaget at du er på en mobil enhet.
Vår garasjebygger gir best opplevelse på desktop eller nettbrett.

Ta meg til grasasjebygger
Få tilbud på garasje
Få tilbud på garasje

Det er ikke vanskelig å holde garasjeporten i tipp topp stand

Uten jevnlig service og vedlikehold kan du få problemer med port og portåpner, samt miste hele eller deler av garantien.
.

En garasjeport består av mange bevegelige deler som utsettes for slitasje hver gang porten åpnes og lukkes. For at den skal fungere best mulig over tid er det helt avgjørende å gjennomføre jevnlig service og vedlikehold. En garasjeport bør få hovedservice minst én gang hvert andre år, og på en slik service er det blant annet viktig å sjekke:

– tilstand på vaiere
– smøre trinser og fjærer
– sjekke muttere og skruer
– kontrollere/etterjustere balansen på porten

Vår erfaring er imidlertid at ikke alle gjør det påkrevde vedlikeholdet. Vi får en del henvendelser knyttet til problemer med porter og portåpnere, og ser at problemene ofte bunner i manglende vedlikehold. Det kan føre til mer kostbare reparasjoner enn nødvendig og gir økt slitasje på både port og portåpner. Dette vil over tid resultere i redusert levetid.

Det er også verdt å merke seg at garantier på port og portåpner forutsetter riktig vedlikehold. Du risikerer med andre ord at hele eller deler av garantien bortfaller dersom du unnlater å følge opp vedlikeholdsoppgavene slik leverandøren har beskrevet dem.

Bestill service på garasjeporten din her

La oss gjøre jobben
Velger du å inngå en serviceavtale med oss i Igland Garasjen trenger du ikke å tenke på vedlikeholdsarbeid i det hele tatt. På den måten kan du spare tid, samtidig som du kan være helt sikker på at port og portåpner er i tipp topp stand hele tiden. Hos oss koster en serviceavtale for villagarasjer 1900,- i året. og selve servicen følger en standard sjekkliste som omfatter følgende:

• Ettersyn og forebyggende vedlikehold av garasjeport, samt tilbehør. Herunder: Smøring, kontroll/etterstramming av skruer, kontroll av fjærer, vaier, port og motor, samt pakningene på topp, bunn og sidene av porten for å opprettholde optimal tetting av portbladet.
• Generell vurdering av garasjebygget for å avdekke eventuelle skader som bør utbedres.
• Servicerapport som oversendes etter gjennomført service. Hvis det er skade eller usikker tilstand på enkelte deler vil du motta en rapport og en anbefaling om reparasjon. Reklamasjonsarbeid vil om mulig bli utført av våre medarbeidere i forbindelse med serviceoppdraget.

Når våre dyktige fagfolk kommer for å gjøre jobben, har de med seg alt som kreves for å gjøre jobben. Vi kan med andre ord garantere at hele jobben blir utført den dagen vi møter opp hos deg. Inngår du en serviceavtale trenger du heller ikke å tenke på å ta kontakt med oss for å avtale tidspunkt for arbeidet. Vi holder kontroll på det og tar kontakt med deg i god tid før neste service skal gjennomføres. Stort enklere blir det ikke å holde garasjeport og åpner i god stand.

Det er også tryggere for deg å la oss ta jobben. Vi har dessverre noen eksempler på huseiere som har gått på vedlikeholdsjobben med friskt mot, men endt opp på legevakten. Da handler det som regel om at det har blitt gjort feil i forbindelse med nedspenning av fjærene til porten før arbeidet setter i gang. Her er det store krefter ute og går, og det er svært viktig å gjøre jobben på riktig måte.

bestill engangs-service eller serviceavtale her

Serviceavtaler for rekkegarasjer
Vi tilbyr også serviceavtaler for rekkegarasjer i borettslag og sameier. Her avhenger prisen av antall garasjer og hva slags arbeid som skal gjøres. Når vi inngår en serviceavtale for rekkegarasjer, setter vi opp en vedlikeholdsplan for en gitt periode og gjennomføre service og vedlikehold i henhold til denne.

Ta gjerne kontakt med oss i dag for en hyggelig prat om hvordan vi kan gjøre livet enklere for deg som boligeier eller styreleder i et boligselskap.